Agnieszka Pilaszewska-Maciejewska, która przyszła na świat 19 marca 1965 roku w Puławach, jest uznaną polską aktorką teatralną oraz filmową. Jej dorobek artystyczny obejmuje nie tylko występy na scenie, ale również tworzenie scenariuszy, co podkreśla jej wszechstronność oraz talent w dziedzinie sztuki aktorskiej.
Życiorys
Agnieszka Pilaszewska zadebiutowała na scenie teatralnej w 1986 roku w Teatrze Ateneum im. Stefana Jaracza, gdzie wystąpiła w spektaklu zatytułowanym „Przeklęte tango”. Zaledwie rok później, w 1987 roku, ukończyła warszawską PWST, osiągając wyróżnienie. W trakcie swojej kariery miała przyjemność współpracować z wieloma renomowanymi reżyserami, takimi jak Gustaw Holoubek, Wojciech Młynarski, Barbara Borys-Damięcka oraz Maciej Englert.
W 2002 roku została uhonorowana nagrodą aktorską za swoją rolę Barbary w spektaklu „Miś Kolabo”, który wyreżyserował Ryszard Bugajski. Rok później zdobyła Grand Prix za spektakl „Czwarta siostra”, wyreżyserowany przez Agnieszkę Glińską, na prestiżowym Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry” w Sopocie. Od 2005 roku jest częścią zespołu aktorskiego Teatru Współczesnego w Warszawie.
Agnieszka Pilaszewska zdobyła uznanie szerokiej publiczności dzięki swoim rolom w popularnych produkcjach telewizyjnych, takich jak Alina w „Miodowych latach”, Jadwiga Górka w „Barwach szczęścia” oraz patolog Olga Seifert w serialu „Gliny”. Ponadto, jest autorką scenariusza do znanego serialu TVN „Przepis na życie” i współtworzyła scenariusz do serialu AXN „Ultraviolet”.
W 2018 roku dołączyła do obsady kultowego serialu „Na dobre i na złe”, w którym odgrywa postać dr Barbary Wilczewskiej, matki doktora Michała Wilczewskiego. Warto także wspomnieć, że stworzyła wiele znakomitych ról dubbingowych, w tym rolę Esmeraldy w animacji Disneya „Dzwonnik z Notre Dame”. Ponadto, podkładała głos postaci Rity Skeeter w filmowej adaptacji historii o Harrym Potterze.
Życie prywatne
Agnieszka Pilaszewska jest osobą, która prowadzi życie pełne pasji zarówno w sferze zawodowej, jak i prywatnej.
Jej małżeństwo z Maciejem Maciejewskim, uznawanym za utalentowanego scenarzystę, stanowi podstawę jej osobistego szczęścia.
Para jest rodzicami Kornelii, która również podąża w ślady swoich rodziców, stając się utalentowaną aktorką.
Filmografia
Na wstępie warto podkreślić znaczenie działalności Agnieszki Pilaszewskiej w polskiej kinematografii. Jej twórczość obejmuje różnorodne projekty filmowe i telewizyjne, które zyskały uznanie wśród widzów oraz krytyków. W poniższej części przedstawione są osiągnięcia artystki w postaci filmów i seriali, które miały miejsce w jej karierze.
Scenariusze
- 2011–2013: Przepis na życie,
- 2014: Sama słodycz,
- 2017: Ultraviolet (odc. 4, 8),
- 2021: To musi być miłość,
- 2022: Gry rodzinne.
Rok | Tytuł | Rola | Uwagi |
---|---|---|---|
1989 | Tylko Manhattan | (polski dubbing) | serial telewizyjny, reżyseria dubbingu: Zofia Dybowska-Aleksandrowicz |
Kawalerki. Chwila | Anna Stasiak | film obyczajowy, reżyseria: Waldemar Śmigasiewicz | |
1990 | Bajarz | żona Bajarza / królewicz (odcinek: 4, polski dubbing) | serial telewizyjny, reżyseria dubbingu: Henryka Biedrzycka |
1991 | Bonne chance, Frenchie | Lily | serial telewizyjny, reżyseria: Alain Bonnot |
Ulisses 31 | Nanette (odcinek: 22, polski dubbing) | Andrzej Kowal | |
1992–1994 | Super Baloo | Rebeka Inkasoo (polski dubbing) | serial animowany, reżyseria dubbingu: Henryka Biedrzycka, Elżbieta Jeżewska |
1993 | Czterdziestolatek. 20 lat później | Ewa (odcinek: 10) | serial telewizyjny, reżyseria: Jerzy Gruza |
Straszny sen Dzidziusia Górkiewicza | sekretarka burmistrza | film komediowy, reżyseria: Kazimierz Kutz | |
Pożegnanie z Marią | blondyna | film dramatyczny, reżyseria: Filip Zylber | |
1994 | Polska śmierć | Marta Melk | film sensacyjny, reżyseria: Waldemar Krzystek |
Wrony | matka Piotrusia | film psychologiczny, reżyseria: Dorota Kędzierzawska | |
1995 | Sukces… | dziennikarka Agnieszka Darzbóg z „Głosu kieleckiego” (odcinki: 8-9) | serial telewizyjny, reżyseria: Krzysztof Gruber |
Daleko od siebie | lekarka na komisariacie | film obyczajowy, reżyseria: Feliks Falk | |
1996 | Dzieci i ryby | przyjaciółka Anny na przyjęciu panieńskim | film komediowy, reżyseria: Jacek Bromski |
Dzwonnik z Notre Dame | Esmeralda (polski dubbing) | film animowany, reżyseria dubbingu: Elżbieta Jeżewska | |
1997 | Musisz żyć | policjantka | film dramatyczny, reżyseria: Konrad Szołajski |
Kosmiczny mecz | Juanita Jordan (polski dubbing) | film komediowy, reżyseria dubbingu: Elżbieta Jeżewska | |
1998–2001 | Miodowe lata | Alina Krawczyk (odcinki: 1-63, 65-74, 76-93) | serial telewizyjny, reżyseria: Maciej Wojtyszko, Maciej Strzembosz, Agnieszka Glińska, Marcin Sosnowski, Wojciech Adamczyk |
1998 | Opowieści kucyków | Łatka (polski dubbing) | serial animowany, reżyseria dubbingu: Miriam Aleksandrowicz |
1999 | Wszystkie pieniądze świata | Rysia | serial telewizyjny, reżyseria: Andrzej Kotkowski |
Tygrysy Europy | Basia, sekretarka Nowaka | serial telewizyjny, reżyseria: Jerzy Gruza, Adam Iwiński | |
2001 | W pustyni i w puszczy | pani Olivier | serial telewizyjny, reżyseria: Gavin Hood |
W pustyni i w puszczy | film przygodowy, reżyseria: Gavin Hood | ||
2002 | Na dobre i na złe | Dobrochna Kościelska (odcinki: 107, 109, 112-113, 118, 123, 126-127) | serial telewizyjny, reżyseria: Maciej Dejczer, Teresa Kotlarczyk |
2003–2008 | Glina | patolog Olga Seifert | serial telewizyjny, reżyseria: Władysław Pasikowski |
2003–2004 | Pupilek | Mary Helperman (polski dubbing) | serial animowany, reżyseria dubbingu: Waldemar Modestowicz, Cezary Morawski |
2004 | Sublokatorzy | kobieta z Komisji Kontroli Biur Poselskich (odcinek: 2) | serial telewizyjny, reżyseria: Anna Hałasińska |
Stacyjka | Krystyna, matka Huby (odcinki: 1, 3-4, 6, 8-10) | serial telewizyjny, reżyseria: Radosław Piwowarski | |
Iniemamocni | pani senator (polski dubbing) | film animowany, reżyseria dubbingu: Waldemar Modestowicz | |
2005 | Harry Potter i Czara Ognia | Rita Skeeter (polski dubbing) | film fantasy, reżyseria dubbingu: Agnieszka Matysiak |
Garbi: super bryka | Sally (polski dubbing) | film animowany, reżyseria dubbingu: Agnieszka Matysiak | |
2006 | Mrok | żona Lipskiego (odcinek: 3) | serial telewizyjny, reżyseria: Jacek Borcuch |
Kryminalni | Joanna Auguścik (odcinek: 46) | serial telewizyjny, reżyseria: Patryk Vega | |
Ja wam pokażę! | Ula | komedia romantyczna, reżyseria: Denis Delic | |
Strajk | głos Agnieszki Kowalskiej-Walczak | film dramatyczny, reżyseria: Volker Schlöndorff | |
2007–2010 | Barwy szczęścia | Jadwiga Górka (odcinki: 1-420) | serial telewizyjny, reżyseria: różni |
2008 | Mała wielka miłość | Aldona Malczyk | komedia romantyczna, reżyseria: Łukasz Karwowski |
Mała wielka miłość | serial telewizyjny, reżyseria: Łukasz Karwowski | ||
2010 | Duch w dom | Beata | serial telewizyjny, reżyseria: Maciej Dutkiewicz, Michał Kwieciński |
Czas honoru | ciocia Wiesia (odcinki: 38-39) | serial telewizyjny, reżyseria: Waldemar Krzystek | |
2011 | Przepis na życie | ciężarna Maciejewska (odcinek: 4) | serial telewizyjny, reżyseria: Michał Rogalski |
2014 | Sama słodycz | Cynthia (głos) | serial telewizyjny, reżyseria: Michał Rogalski, Agnieszka Pilaszewska, Jan Hryniak |
2016 | O mnie się nie martw | Lucyna Gajewska (odcinki: 56-59, 64-65) | serial telewizyjny, reżyseria: Maciej Bochniak, Filip Zylber |
2017–2018 | Ucho Prezesa | premier Beata (odcinki: 9, 14, 21, 32, 37) | serial internetowy, reżyseria: Tadeusz Śliwa |
2018 | Za marzenia | kierowca autobusu (odcinek: 12) | serial telewizyjny, reżyseria: Olga Chajdas |
Plan B | Sekretarka Wanda | film fabularny, komediodramat, reżyseria: Kinga Dębska | |
2018–2020 | Na dobre i na złe | dr Barbara Wilczewska | serial telewizyjny, reżyseria: różni |
2019 | Szóstka | dr Iwona Malewicz | serial telewizyjny, reżyseria: Kinga Dębska |
2020 | The Eddy | Kinga, matka Mai (odc. 5) | serial wyprodukowany przez Netflix, reżyseria: Laïla Marrakchi |
2021 | Odwilż | Mirosława Janas | serial telewizyjny, reżyseria: Xawery Żuławski |
Teatr
Teatr Ateneum w Warszawie
Teatr Ateneum, urzeczywistniający swoje artystyczne ramy w stolicy, ma na swoim koncie wiele znaczących produkcji. W ciągu lat 1986-1995 zapewnił widzom szereg niezapomnianych ról, co znajduje odzwierciedlenie w poniższej tabeli:
Rok | Tytuł i reżyseria | Rola |
---|---|---|
1986 | Przeklęte tango, reż. Lena Szurmiej | Klarita |
1987 | Garaż, reż. Janusz Warmiński | Sekretarka zarządu |
Lato, reż. Aleksandra Śląska | Maja | |
1988 | Kabaret Kici Koci, reż. Tadeusz Słobodzianek | Stresa |
Madame de Sade, reż. Aleksandra Śląska | Hrabina de Saint-Fond | |
1989 | Paweł Pierwszy, reż. Krzysztof Zaleski | Księżna Elżbieta |
Burzliwe życie Lejzorka, reż. Maciej Wojtyszko i Waldemar Śmigasiewicz | Osoba liryczna | |
Mała apokalipsa, reż. Krzysztof Zaleski | – | |
1991 | Tuwim kabaret, reż. Jan Kamieński | – |
1992 | Mein Kampf – George Tabori, reż. Robert Gliński | Pani Tod |
1993 | Dymny. Piosenki, wiersze i wymyślania, reż. Maciej Wojtyszko | – |
1994 | Opera za trzy grosze, reż. Krzysztof Zaleski | Lucy |
1995 | Boy, reż. Waldemar Śmigasiewicz | – |
Za i przeciw, reż. Janusz Warmiński | Tamara Sachs | |
1997 | Criminale tango, reż. Wojciech Młynarski (gościnnie w Teatrze Rampa na Targówku Warszawa) | – |
1998 | Opowieści lasku wiedeńskiego, reż. Agnieszka Glińska | Waleria |
Tak daleko, tak blisko, reż. Krzysztof Zaleski | – |
Warto podkreślić, że występując w tej scenie, wiele aktorek i aktorów wniosło do spektakli nieprzeciętną charyzmę oraz talent.
Teatr Dramatyczny w Warszawie
W kolejnej instytucji – Teatrze Dramatycznym – twórczość Agnieszki Pilaszewskiej miała szansę na dalszy rozwój, szczególnie w latach 2002-2003. W tym czasie zrealizowane zostały spektakle, które utwierdziły jej pozycję wśród wiodących artystów:
Rok | Tytuł i reżyseria | Rola |
---|---|---|
2002 | Pamięć wody, reżyseria: Agnieszka Glińska | Teresa |
Morderstwo, reżyseria: Piotr Cieślak | Chór kobiet | |
2003 | Obsługiwałem angielskiego króla, reżyseria: Piotr Cieślak | Rajska |
Talenty reżyserskie, jak Agnieszka Glińska i Piotr Cieślak, tym samym wzbogaciły repertuar o interesujące interpretacje.
Teatr Współczesny w Warszawie
Przemiany w Warszawskim Teatrze Współczesnym miały również istotny wpływ na karierę Pilaszewskiej. Oto niektóre z jej najbardziej wyrazistych ról przedstawionych w tabeli czasowej:
Rok produkcji | Film oraz reżyser | Postać |
---|---|---|
2005 | Transfer, reżyseria: Maciej Englert | Żona Curikowa |
Napis, reżyseria: Maciej Englert | Pani Cholley | |
2006 | Udając ofiarę, reżyseria: Maciej Englert | Matka |
2011 | Moralność pani Dulskiej, reżyseria: Agnieszka Glińska | Tadrachowa |
2013 | Posprzątane, reżyseria: Bożena Suchocka | Lane |
2014 | Taniec albatrosa, reżyseria: Maciej Englert | Françoise |
2015 | Niepoprawni (Fantazy), reżyseria: Maciej Englert | Hrabina Respektowa |
2016 | Lepiej już było, reżyseria: Wojciech Adamczyk | Gladys/Symmington-Bukovitch/Sędzina Julius |
Obecność w produkcjach takich jak „Moralność pani Dulskiej” czy „Udając ofiarę” dostarczyła jej olbrzymiej satysfakcji artystycznej oraz uznania krytyków.
Teatr Telewizji
Agnieszka Pilaszewska występowała również w popularnym Teatrze Telewizji, gdzie jej interpretacje zyskały uznanie widzów i krytyków. Poniższa tabela ilustruje jej najważniejsze osiągnięcia w tym obszarze:
Rok | Tytuł i reżyseria | Rola |
---|---|---|
1988 | Głupi Jakub, reżyseria: Michał Kwieciński | Hanna |
Królowa przedmieścia, reżyseria: Barbara Borys-Damięcka | Kaśka | |
1989 | Wielki Peeperkorn, reżyseria: Tomasz Zygadło | Marusia |
1990 | Mandat, reżyseria: Olga Lipińska | Siostra Gulaczkina |
Poskromienie złośnicy, reżyseria: Michał Kwieciński | Bianka | |
Wielka księżna i chłopiec, reżyseria: Edward Dziewoński | Henrietta | |
Wyspa króla snu, reżyseria: Artur Barciś | Belsamina | |
Kariera Alfa Omegi, reżyseria: Barbara Borys-Damięcka | – | |
1991 | Milusińscy, reżyseria: Barbara Borys-Damięcka | – |
1992 | Scena rodzinna, reżyseria: Edward Dziewoński | Paulina |
Cieszymy się życiem, reżyseria: Edward Dziewoński | Rheba | |
Burzliwe życie Lejzorka Rojtszwańca, reżyseria: Maciej Wojtyszko, Waldemar Śmigasiewicz | Osoba liryczna | |
1993 | O żonach dobrych i złych, reżyseria: Barbara Borys-Damięcka | Stefa |
Hotel pod poległym alpinistą, reżyseria: Michał Kwieciński | Kaisa | |
Mein Kampf – George Tabori, reżyseria: Robert Gliński | Pani Tod | |
1994 | Viva Espana, reżyseria: Michał Kwieciński | Sally |
Strzały u Cyrana, reżyseria: Filip Zylber | Jean Adrian | |
Złoty chłopak, reżyseria: Maciej Dejczer | Anna | |
1996 | Boso, ale w ostrogach, reżyseria: Barbara Borys-Damięcka | Basia |
Madame Moliere (Molierówna), reżyseria: Waldemar Śmigasiewicz | Pani de Brie | |
Zdrapka, reżyseria: Barbara Borys-Damięcka | Dziewczyna | |
1997 | Ciężkie czasy, reżyseria: Barbara Borys-Damięcka | Natalka |
Panna Maliczewska, reżyseria: Gustaw Holoubek | Panna Maliczewska | |
Komedia sytuacyjna, reżyseria: Anna Minkiewicz | Beryl Grey | |
1998 | Wniebowstąpienie, reżyseria: Roland Rowiński | Ludwika |
Książę Chochlik, reżyseria: Roland Rowiński | Królowa | |
2001 | Miś Kolabo, reżyseria: Ryszard Bugajski | Barbara |
2003 | Czwarta siostra, reżyseria: Agnieszka Glińska | Wiera |
Warto zauważyć, że programy teatralne Telewizji Polskiej cieszyły się dużą popularnością, co przyczyniło się do wzrostu oglądalności.
Teatr Polskiego Radia
Nie można zapomnieć o Teatrze Polskiego Radia, który również odegrał istotną rolę w karierze pilaszewskiej. Informacje o jej rolach przedstawione są w tabeli poniżej:
Rok | Tytuł i reżyseria | Rola |
---|---|---|
1989 | Ferdydurke, reżyseria: Janusz Kukuła | Pensjonarka |
Telefon zaufania, reżyseria: Andrzej Pruski | – | |
Serdecznie pozdrawia Lucyfer, reżyseria: Dobrosława Bałazy | Merete | |
Koniec rozdziału, reżyseria: Zdzisław Dąbrowski | Klara Corven (odc. 1, 13–19) | |
Małe kłamstwa, reżyseria: Dobrosława Bałazy | – | |
1990 | Gaz skazańców | – |
Zbawienie Forsyte’a, reżyseria: Andrzej Zakrzewski | – | |
1992 | Tessa d’Urberville, reżyseria: Jan Warenycia | – |
Pantofelek, reżyseria: Janusz Kukuła | Ekspedientka | |
Rękopis znaleziony w Saragossie, reżyseria: Janusz Kukuła | Zibelda/Inezilla/Cyganka II/ Młodzieniec II | |
Według słońca, reżyseria: Paweł Pochwała | Ryska | |
Strzelanina u Cyrano, reżyseria: Bogdan Augustyniak | Jane Adrian | |
Jubilate, reżyseria: Janusz Kukuła | Sylwia | |
1993 | Drzewo, reżyseria: Janusz Kukuła | Panna Beatka |
Dziedzictwo, reżyseria: Jan Warenycia | Karolina Trafford | |
1994 | Nareszcie bal, reżyseria: Janusz Kukuła | Księżniczka |
Sobota, niedziela i poniedziałek, reżyseria: Waldemar Modestowicz | Maria Carolina | |
Świadkowie, albo nasza mała stabilizacja, reżyseria: Andrzej Zakrzewski | Ona | |
Katedra Marii Panny w Paryżu, reżyseria: Janusz Kukuła | Esmeralda | |
Piorun, reżyseria: Andrzej Jarski | Helena Radolin | |
1995 | Pierścień wielkiej damy, reżyseria: Janusz Kukuła | Magdalena Tomir |
Zły, reżyseria: Janusz Kukuła | Marta Majewska | |
1996 | Ożenek. Zdarzenie całkiem niewiarygodne, reżyseria: Aleksander Ponomariow | Agafia Tichonowna |
Skiz, reżyseria: Andrzej Zakrzewski | Muszka | |
Rosmersholm, reżyseria: Janusz Kukuła | Rebeka West | |
Ogniem i mieczem, reżyseria: Janusz Kukuła | Helena (odc. 11,12,14,15,17,18,21,22,51-60,85-88,123-125,140,141) | |
Siedem dalekich rejsów, reżyseria: Jan Warenycia | Ewa Kniaziołęcka | |
Fałszerze, reżyseria: Jan Warenycia | – | |
Don Juan, reżyseria: Marek Obertyn | Donna Elwira | |
Gra w kopciuszka, reżyseria: Wojciech Markiewicz | Pierwsza córka gospodyni | |
Pisanie życiorysu, reżyseria: Janusz Kukuła | – | |
1997 | Dobra nowina, reżyseria: Janusz Kukuła | Panna Celinka |
Baby pruskie, reżyseria: Sylwester Woroniecki | Wnuczka | |
Nie-Boska komedia, reżyseria: Paweł Łysak | Żona | |
Dożywocie, reżyseria: Janusz Kukuła | – | |
Psi grosz, reżyseria: Janusz Kukuła | Kamila | |
Przeklęta Wenecja, reżyseria: Andrzej Zakrzewski | Elza Fryze | |
1998 | Mała apokalipsa, reżyseria: Jerzy Markuszewski | Halinka |
Fircyk w zalotach, reżyseria: Janusz Kukuła | Podstolina | |
Pernambuco, reżyseria: Andrzej Zakrzewski | Pani King | |
1999 | Dom bez klamek, reżyseria: Wojciech Markiewicz | Wera |
Spiskowa teoria dziejów, reżyseria: Marcin Wolski | – | |
2002 | Lombard pod Apokalipsą, reżyseria: Janusz Kukuła | Ewa |
Ferdydurke, reżyseria: Waldemar Modestowicz | Młodziakowa (odc. 10, 12-15) | |
2003 | Cyrano de Bergerac, reżyseria: Krzysztof Zaleski | – |
2004 | Nocne ptaszki, reżyseria: Janusz Kukuła | Pani Wanda |
Krew z krwi, reżyseria: Jan Warenycia | Matylda | |
Szafa, reżyseria: Dobrosława Bałazy | Elżbieta | |
Pusty dom, reżyseria: Dobrosława Bałazy | Kobieta z kasety video | |
2005 | Obca cywilizacja, reżyseria: Jan Warenycia | Mama (odc. 1-4) |
Niezupełnie śpiąca królewna, reżyseria: Jan Warenycia | Małgoś/Śpiąca Królewna | |
2006 | Kabaret Pech (cz. 1), reżyseria: Andrzej Zaorski | – |
Raj na ziemi, reżyseria: Jan Warenycia | Mariola Zołza | |
2010 | Zbrodnia i kara, reżyseria: Dobrosława Bałazy | Żona Gorbuszkina |
Czwarta siostra, reżyseria: Henryk Rozen | Akulina Iwanowna |
Ten rodzaj sztuki radiowej dostarczył jej nowych wyzwań aktorskich oraz umożliwił dotarcie do szerszej publiczności.
Nagrody
Agnieszka Pilaszewska, uznawana za jedną z najciekawszych postaci polskiego teatru i telewizji, zdobyła liczne nagrody i nominacje w ciągu swojej kariery aktorskiej. Oto lista wyróżnień, które podkreślają jej talent oraz osiągnięcia na polskim rynku artystycznym:
- W 1999 roku otrzymała nominację do nagrody Telekamery Tele Tygodnia, zajmując drugie miejsce.
- W 2002 roku zdobyła nagrodę aktorską Miś Kolabo Sopot na Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry”.
- W 2003 roku uhonorowano ją Grand Prix w ramach Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry” za rolę w sztuce CZWARTA SIOSTRA.
- W 2012 roku przyznano jej nominację do Feliksa Warszawskiego za sezon 2011/2012 w kategorii „Najlepsza drugoplanowa rola żeńska” za występ w przedstawieniu Moralność Pani Dulskiej.
Przypisy
- To musi być miłość [online], FilmPolski [dostęp 13.11.2020 r.]
- Agnieszka Pilaszewska w bazie filmpolski.pl
- Gwiazda „Miodowych lat”. Drżała o zdrowie córki. 08.10.2011 r.
Pozostali ludzie w kategorii "Kultura i sztuka":
Janusz Makuch | Antoni Stolpe | Szymon Sędrowski | Barbara Abramow-Newerly | Tadeusz Filipek | Robert Cudzich | Marian Opania | Leontyna Halpertowa | Władysław Barwicki | Andrzej Cudzich | Cecylia Grabowska | Janina Guttnerówna | Jan Płaskociński | Jacek Lenartowicz (aktor) | Andrzej Borowiec | Jerzy Harasymowicz | Magdalena Jankowska | Danuta Błażejczyk | Irena Stankiewicz | Tomasz AdamskiOceń: Agnieszka Pilaszewska